Κίκονες


Μια ημέρα όχι πριν από πολύ καιρό  

once upon a time που θα λέγαμε με τρόπο παραμυθένια ομηρικό, ένας καλός  μου φίλος και αξιοσημείωτος άνθρωπος που είχα την τύχη να συναντήσω  σε δρόμο ανηφορικό, μου λέει:

-Έλα να σου δείξω το νησί των Κικόνων και  τι σημαίνει να βαρβαρίζειν   και ζειν βαρβαριστί.

Είχε αποφασίσει να κάνει το οδυσσειακό ταξίδι  του Κον Τίκι  στην λαοθάλασσα της μπλογκόσφαιρας  για να διαπιστώσει και να αποδείξει την επικαιρότητα και την διαχρονικότητα του Ομήρου Ποιητή.

– Υπάρχει τέτοιο νησί  με απορία ερωτώ;

-Υπάρχει  μου  απαντά.

Βρίσκεται σε άγριες  σελίδες αφιλόξενες  που μόνο λασπολογία, συκοφαντία, χυδαιότητα, μίσος, κακία, ζηλοφθονία, εμπάθεια, μοχθηρία, μικροπρέπεια, φονταμενταλισμό φανατικό  πολιτικό θρησκευτικό  ιδεολογικές ακρότητες  κανείς συναντά.

Αν κάνεις το λάθος και καμιά φορά  τις επισκεφτείς  αφάνταστη βαρβαρότητα  θα δεχθείς. Φύγε αμέσως μόλις τις αντιληφθείς   και μη γυρίσεις ποτέ πίσω να τις ξαναδείς.

Είναι σκέτο  δηλητήριο  και  σε κάθε επαφή μαζί τους θα δηλητηριαστείς.

Αν φθάσεις καμιά φορά σε ένα  ευδιάκριτο νησί που σε καρτερεί θα τους ξαναβρείς τους ίδιους  με άλλα ονόματα και προφίλ,στρωμένους στο μεγάλο τραπέζι της  μεγάλης σφαγής.

Θάχουν  έλθει  από μόνοι τους να πούνε την γνώμη τους, θα τους έχεις φιλοξενήσει, θα τους έχεις   ανεχθεί και δεν θα φεύγουν μόλις αυτό τους  ζητηθεί. Θα  παραμένουν  καταχρηστικά  να σε προσβάλουν  ανοιχτά και με ελαστική συνείδηση τον Έλατο  Ιθακίσιο μνηστήρα  θα τροφοδοτούν συνέχεια  άγρια και εκνευριστικά.

Ποιος έχει δίκιο ποιος έχει άδικο;

Όποιος διαφωνεί; Όχι βέβαια!

Θα διαφωνήσεις  για τον σωστό λόγο με τον σωστό τρόπο και την κατάλληλη στιγμή και μέχρι ενός σημείου.

Όταν αυτό το όριο ξεπεραστεί δεν υπάρχει επιστροφή.

Τον  Έλατον  τον σκοτώνει ο  Εύμαιος γιατί κάθε αξιοπρεπής άνθρωπος με αυτοσεβασμό  και πολιτισμό αποχωρεί μόλις  κατανοεί  πως είναι ανεπιθύμητος πολύ και  ιδίως όταν με ένα χώρο που δημοκρατικά τον φιλοξενεί….  ριζικά διαφωνεί.

Αυτό ορίζει η δεοντολογική ομηρική σε ελεύθερη διασκευή.

Ο διάλογος ,η διαφωνία, η διάκριση  η διαδικτυακή δεοντολογία είναι ένα θέμα που μας προβληματίζει όλους μας και μας αφορά.

Ποια είναι τα όρια και πότε κάποιος  πως  και  γιατί  τα ξεπερνά.

Το διαδίκτυο είναι ένα  σύγχρονο μέσον που μπορεί να χρησιμοποιηθεί με το ανάλογον μέτρον και ήθος σωστά.

Είναι η Αγορά του Δήμου, η δημοκρατία  που όλοι μπορούν να έχουν τον λόγο και να ακουστούν.

Ο λόγος όμως είναι και ραβδί και σπαθί και αυτός που τον παίρνει  μπορεί να  κόψει αλλά μπορεί και να κοπεί.

Ο λόγος όμως όλα τα μαρτυρεί και μπρός και πίσω από τις λέξεις και φανερώνει αυτόν που τον εκφωνεί.

Φανερώνει το επίπεδο του, την πρόθεση του, την διάθεση του, τις γνώσεις του, την ικανότητα σκέψης του, τον χαρακτήρα του, τις αξίες του, την νοητική του, ψυχική και συναισθηματική του κατάσταση ακόμη και την φυσική.

Παρουσιάζει το ολόγραμμα του ομιλητή  ακόμη και με περσόνα διαδικτυακή.

Το διαδίκτυο σήμερα είναι μια απέραντη λαοθάλασσα της  κοσμικής αντίληψης και  με μεγάλη επιρροή.

Μπορεί να λειτουργήσει σαν Λαβύρινθος όπως και κάθε  τεράστιος   γνωστικός τομέας και να μην βγει κανείς από εκεί χωρίς Μίτο, φίλτρο, Αριάνδη και τον Μινώταυρο να καραδοκεί. Στους διαδρόμους του  ασκόπως να περιφέρεται   και στις διάφορες ιστοσελίδες του να  μείνει και να παγιδευτεί.Μόνο σαν Θησέας δύναται να φέρει σώος αυτή την αποστολή και τα λευκά πανιά να μη ξεχάσει   σε λευκά ιστολόγια, όχι μαύρα να αναρτεί.

Όμως επειδή είναι και ο ωκεανός της  συλλογική συνείδησης αφορά και μια διαδρομή οδυσσειακή με τον σύγχρονο Οδυσσέα , τον νου του ανθρώπου να πνίγεται στα μανιασμένα κύματα του Ποσειδώνα , και από νησί σε νησί να πελαγοδρομεί.

Η ανθρώπινη ζωή είναι μια Ιλιάδα και Οδύσσεια μαζί .Όλα όλοι  καταγράφονται  με μαεστρία ομηρική και είναι ευκόλως αναγνωρίσιμοι και διακριτοί.

Ο πρώτος σταθμός του Οδυσσέα είναι οι Κίκονες όπως αναφέρεται  στην ραψωδία ι.

Οι Κίκονες  είναι ένας λαός   άγριος βάρβαρος πολύ,  στην πόλη των Κικόνων  Ίσμαρο  διαμένει  βρίζει άγρια χυδαιολογεί ,κλέβει την ενέργεια την προσοχή και βουλιάζει τα πλοία του Οδυσσέα όταν θα τον επισκεφτεί. Από τους συντρόφους του 6 χάνονται σε κάθε πλοίο του νου.

Οι ιστοσελίδες των Κικόνων είναι φορτισμένες  ενέργεια πολύ αρνητική που διαπιστώνει κανείς εύκολα όταν  τις επισκεφθεί και κάθε διάλογος μαζί τους μάταιος θα αποδειχθεί.

Στην  Ιλιάδα  οι ρόλοι όλων  είναι  ξεκάθαροι γιατί η μάχη είναι σώμα με σώμα φυσική και όλοι έχουν ένα κώδικα τιμής  έντιμου πολεμιστή. Βλέπεις τον αντίπαλο σου , τον γνωρίζεις γιατί η αλληγορική της παραβολή  αντικατοπτρίζει  μια φύση αντικειμένων και υποκειμένων καθαρώς υλική.

Η Οδύσσεια έχει δομή  σουρεαλιστικά υπερρεαλιστική γιατί υφαίνεται σε δομή ενεργειακή. Όλα είναι  θολά ομιχλώδη  έρημα άγρια αφιλόξενα  νησιά ξεπροβάλλουν σε κύματα αφρώδη.

Απαιτείται κανείς να κρατεί ένα νου  νηφάλιο διαυγή και αποστασιοποιημένο,  ο δε  ηνίοχος το  θυμικό με τα 4 άλογα στοιχεία καλά  να συγκρατεί.

Σας ασπάζομαι Αστραία

Advertisements

Tagged:

7 thoughts on “Κίκονες

  1. iparea Νοέμβριος 16, 2012 στο 5:07 μμ Reply

    Πως την κλέβουν την Κικόνια ενέργεια οι
    χειροδύναμοι κάτοικοι… στην Ίσμαρο;

    Κίκυς σημαίνει ισχύς, ρώμη, δύναμη ενεργητικότητα!

    Οι Κίκονες είναι ο σταθμός,
    που φτιάχνεις μια γερή ασπίδα να σε προστατεύει από τις επιθέσεις και τις πέτρες που σου πετούν κάποιοι “άγριοι” λαοί και άνθρωποι και πάντα θα βρίσκονται τέτοιοι, έτοιμοι να σε τσακίσουν μόλις κάνεις το πρώτο βήμα… της επιστροφής.

    Οι Κίκονες είναι μια μικρή Τροία μετά…την μεγάλη .

    Η πρώτη μεγάλη αναμέτρηση με τους Κίκονες παρόλο που πάντα θα βρίσκονται κάποιοι να πετούν πέτρες, είναι όταν θελήσεις να καταξιωθείς επαγγελματικά και οικονομικά και να ζήσεις με αξιοπρέπεια.
    Ζουν στην πόλη τους, την Ίσμαρο και Ίσμαρος είναι ο χειροδύναμος, αφού ισ-ινός =νεύρο και μάρη =χέρι, εξ ου ευμάρεια= ευχέρεια,
    Έχουν… τα οικονομικά μέσα και ελέγχουν το σύστημα.

    http://elzin.wordpress.com/2009/11/15/1-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%AF-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%BA%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CE%BD%CF%89%CE%BD/

  2. iparea Νοέμβριος 16, 2012 στο 5:17 μμ Reply

    Ο νορβηγός εθνολόγος και αρχαιολόγος Θωρ Χάγιερνταλ έγινε διάσημος με τον περίφημο διάπλου του Ειρηνικού πάνω στη σχεδία «Κον Τίκι», από τις ακτές του Περού ως την Ανατολική Πολυνησία, στα τέλη της δεκαετίας του 40. Με το εγχείρημά του αυτό ο Χάγιερνταλ θέλησε να επαληθεύσει τη θεωρία του ότι ο πολιτισμός της Πολυνησίας και ειδικώτερα ο πολιτισμός της Νήσου του Πάσχα, προέρχεται από την προκολομβιανή Αμερική και συγκεκριμένα από τους ανδικούς πολιτισμούς.

    Παρά το γεγονός ότι το «Κον Τίκι» έφτασε τελικά στον προορισμό του, οι ιστορικοί δε δέχονται ότι μ’αυτό επαληθεύεται η θεωρία του Χάγερνταλ. Εκτός των άλλων επιχειρημάτων επισημαίνουν το γεγονός ότι το «Κον Τίκι» χρειάστηκε να ρυμουλκηθεί σε μεγάλη απόσταση από περουβιανό πλοίο, ώσπου να συναντήσει το ρεύμα του Χούμπολτ, που το έφερε στην Πολυνησία. Αυτό σημαίνει πως οι σχεδίες των περουβιανών δεν ήταν δυνατό να απομακρυνθούν από τις ακτές, αλλά κι αν το κατόρθωναν δε θα μπορούσαν ποτέ να γυρίσουν πίσω……http://www.sarantakos.com/kolombo.html.

  3. Αχιλλέας Αιακίδης Νοέμβριος 16, 2012 στο 5:29 μμ Reply

    «… γιατί κάθε αξιοπρεπής άνθρωπος με αυτοσεβασμό και πολιτισμό αποχωρεί μόλις κατανοεί πως είναι ανεπιθύμητος πολύ και ιδίως όταν με ένα χώρο που δημοκρατικά τον φιλοξενεί…. ριζικά διαφωνεί.»Συμφωνώ απολύτως.Δέν θα μπορούσε να διατυπωθεί πιό εύστοχα.¨
    Αλλά δυστυχώς…κάποιοι…εκτός από ζηλόφθονοι,αγενείς καί εμπαθείς είναι και πολύ αναξιοπρεπείς!!!

  4. iparea Νοέμβριος 18, 2012 στο 7:36 μμ Reply

    Είναι και μικροί τύραννοι .Ανήκουν στην τρίτη κατηγορία, αυτών που σου προκαλούν αφόρητο εκνευρισμό και τρέφονται από αυτό. Προσπαθούν να αποκτήσουν μια υπόσταση που δεν διαθέτουν και ένα λόγο ύπαρξης έτσι που περιφέρονται άδεια κελύφη εκείθεν και εδώ. Υπερτροφικά εγώ σε μικρής αντίληψης νάνους. Δεν πρέπει να τους πάρει κάνεις στα σοβαρά γιατί το πρόβλημα τους χρήζει ιατρικής περίθαλψης και φροντίδας.
    Είναι άτομα συνήθως με χαμηλή αυτοεκτίμηση, αναλφάβητα, αργόσχολα, πάσχουν από διάφορα είδη στέρησης, κάποιας ηλικίας…. μοναχικά, θρησκόληπτα, με μανιοκαταθλιπτικές εμμονές , και πολύ αυτοκαταστροφικά.
    Διακατέχονται από έντονο και ακραίο φανατισμό, μοχθηρία, κακεντρέχεια ζηλοφθονία, αντιβαίνουν κάθε έννοια λογικής αξιοπρέπειας και πολιτιστικής στάθμης και δομής, καταπατούν κάθε ανθρώπινο δικαίωμα , αποτελούν την πληγή του διαδικτύου και την χειρότερη δυσφήμηση του χώρου, της φυλής του έθνους στον οποίον παραλόγως αυτοεντάσσονται. Loser τύποι, περιθωριοποιημένοι, αποτυχημένοι προσπαθούν απεγνωσμένα να τραβήξουν την προσοχή με άθλιο μη θεμιτό τρόπο και αμαυρώνουν το κάθε τι. Δυστυχώς είναι αρκετοί. Αποφεύγει κανείς να τους δίνει σημασία , να τους επισκέπτεται και να τους φιλοξενεί .Κάθε επαφή μαζί τους με δηλητήριο ισοδυναμεί και κάθε διάλογος μάταιος θα αποδειχθεί
    .Είναι το αποτέλεσμα μιας ανισόρροπης κοινωνίας που βαριά νοσεί …. εν τη γενικότητι του προβλήματος στις ρίζες του αν τυχόν αναζητηθεί.

  5. Αχιλλέας Αιακίδης Νοέμβριος 19, 2012 στο 3:08 μμ Reply

    Τέλεια τους περιγραψές!!!!!!!!!!

  6. iparea Νοέμβριος 19, 2012 στο 10:43 μμ Reply

    Με την βοήθεια του Ποιητή …ελεύθερα πολύ 😉

  7. astreastrea Μαρτίου 15, 2014 στο 12:21 μμ Reply

    Ποιοι είναι οι ΚΙΚΟΝΕΣ;
    Είναι η βαρβαρότητα χωρίς σοσιαλισμό.
    Σε προσωπικό επίπεδο είναι ο κάθε «βάρβαρος» που θα συναντήσεις στον δρόμο σου
    ιδίως μιας ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ , και σε συλλογικό ιστορικό……
    οι κάθε είδους απολίτιστοι άξεστοι λαοί που επισκέφθηκαν και εξερεύνησαν οι Έλληνες.
    Πριν ανοίξεις διάλογο με κάποιον βεβαιώσου
    πως έχει το κατάλληλο επίπεδο
    για να συζητήσεις
    διαφορετικά τον Σοπενχάουρ
    θα κατανοήσεις.

    Η τέχνη του να έχεις πάντα δίκιο
    http://anemoparea.wordpress.com/2012/11/28/%CF%84%CE%BF-%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B1%CE%AF%CE%BF-%CF%84%CE%AD%CF%87%CE%BD%CE%B1%CF%83%CE%BC%CE%B1/

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: